Blogregények, versoldalak és más szépirodalmi blogok és honlapok gyűjteménye

Irodalmi blogok gyűjteménye

Irodalmi blogok gyűjteménye

Novellák és életképek, avagy író nők klubja!

Blogger Irományok Projekt

2014. augusztus 07. - Angyali Lecke

Bloggerklub

Amikor először az oldalra tévedtem, bizony nem voltam biztos benne, hogy ez az oldal irodalmi értékkel bír, és belefér-e a repertoáromba. Már majdnem kiikszeltem, amikor megcsörrent a telefonom, és ez úgy kizökkentett, hogy valamiért mégsem zártam be. Aztán megakadt a szemem egy érdekes címen, végül belemélyedtem. Elkezdtem jegyzetelni, és számtalan kérdés vetődött fel bennem a működéssel, a céllal, az okkal és a motivációval kapcsolatban. Ekkor még mindig nem hittem, hogy ez valóban illik az én célpontjaim közé, de felvettem a kapcsolatot a blog üzemeltetőjével. Hamar kiderült, hogy a lány nagyon jó fej. Minden kérdésre megpróbált válaszolni, végül azt mondta, hogy ha meg akarom érteni igazán, csatlakozzak és is. 

Nem túlzok, hogyha azt mondom, hogy eddigi életem egyik legjobb döntése volt. Bár a blog még csak most tör igazán felfelé, most talál igazán a hangjára, mégis azt kell mondanom, hogy óriási lehetőségek vannak benne, és van mit felmutatnia már most is!

Először is a blog egy játék. Egy "szólánc" féleség. Valaki mond egy szót, vagy szószerkezetet és megmondja, hogy kinek "adja". Akinek adta, annak le kell írnia azt, ami erről eszébe jut. Lehet egy emlék, vagy egy leírás, de ha vers, vagy próza az sem baj. Mindegy, csak a szóhoz kapcsolódjon. Aztán, aki végzett a feladatával, az megint kitalál egy szót, és továbbküldi valakinek. Valami ilyesmi lehet a freestyle is. Alkotni szabadon, korlátok nélkül, egyetlen egy kulcsszóval. Nagyon valószínű, hogy ezt a tevékenységet az sokkal jobban élvezi, aki benne van. Mióta én is írtam bele egy szösszenetet, én is sokkal lelkesebb vagyok. 

Pár napja következett be számomra egy újabb áttörés és talán erre vártam a kritikám megírásával, eddig nem volt teljesen tiszta még a kép. Úgy döntöttünk, hogy létrehozunk magunknak egy közösséget a facebookon. Ez az ötlet jobbra sikeredett, mint sejtettük, mert elkezdtünk egymással kommunikálni. Hasztalan és hasznos, érdektelen és érdekes információkat is megtudtunk egymásról, és az mindenképpen kitűnt, hogy a korkülönbségek, a fizikai távolságok, és a különböző életszakaszok ellenére van bennünk valami közös dolog, amit igazán nem is lehet leírni, egy kis őrültség, egy kis művészi hajlam, egy kis bohókásság, a szép dolgokon való elcsodálkozás, és talán közös bennünk az irodalom szeretete, és tisztelete is. Persze azt is érdemes lehet boncolgatni, hogy miért csak nők találtak rá erre a lehetőségre, de ha véletlenül hozzánk talál egy férfi is, akkor nem fogjuk elküldeni, ebben teljesen biztos vagyok. Csak kicsit meg kell változtatni az arculatot, ennyi! :D

A blog írói mind mind egy külön világot képviselnek, van anyuka, és általános iskolás, van pszichológus, és sportoló, tehát a választék elég színes. Ahogy az ember egyre jobban megismeri az írókat egyre érdekesebb, színesebb összkép rajzolódik ki. Mindenkinek van egy egy írása már, sőt a többségnek van saját blogja is, aminek a megismerése még tovább színesíti a repertoárunkat. És mostanra ki merem jelenteni, hogy születtek már értékes írások, és minden jel arra mutat, hogy ez még csak a kezdet. Sőt ki merem jelenteni, talán kissé nagyképűen is, hogy vannak közöttünk olyanok, akik így vagy úgy, de tehetségesek az írásbeli kommunikációban. Megint újra kell definiálni, mi is az irodalom? Önmagunk kifejezése, átadása másoknak, a személyiségünk, látásmódunk, véleményünk és világképünk kifejezése, és másoknak érthetővé tétele? A művészet, már amennyire művészet egy szabadon alkotott jegyzet, az terápia. Megírni és olvasni is az. Akinek csak egy kis meghittségre van szüksége, egy pár perces elgondolkodásra, vagy elandalgásra, az fog találni magának itt lélekgyógyszert, ezt garantálom. Ha nem így van, lehet reklamálni! :D 

Akkor nézzük a pontjaimat, bár elfogult lettem, de ettől még próbálok objektív maradni, amennyire lehetséges. 

Letisztultság: 4/5 - Nem tudom hogy lenne jobb, ha tudnám mondanám. De visszatérő probléma a nehezen használhatóság ezeknél az oldalaknak, és hogy minden más platformon nehezen kezelhető a pc-n kívül. 

Dinamika: 4 - Egyenlőre! Lesz ez még jobb is. Bár a hangulatához jobban illik a statikus téma, mindenesetre úgy vélem ez még javítható, stílusosabbá tehető. 

Figyelemfelkeltés: 5 - Igazából nem is célja figyelemfelkeltőnek lenni, mert akkor értékét vesztené. Annyira az, amennyire egy csendes merengésnek annak kell lenni, ezért nálam 5- ös. Ha nem így lenne, akkor 4-es körül lenne.

Kezelhetőség: 5 - Próbáltam külső felhasználóként, úgy is működött, most hogy már bele is nyúlhatok ebbe- abba, most még jobban így gondolom, hogy jól kezelhető. Az üzenetküldés működik, a bejegyzések között lehet keresni sok szempont alapján, és a kommentelés is lehetséges. Bár inkább a privát üzenetek nyernek teret egy ilyen jellegű témánál. 

Funkciók: 4/5 - Tudom szőrös szívű vagyok, és a pontom inkább a lehetőségek hiányának szól, mintsem a működtetésnek. Még azt sem tudnám mit szeretnék még, csak hiányérzetem van. A funkciók mindegyike működik tökéletesen, úgyhogy nem igazán értem mi a problémám. Nevezzük telhetetlenségnek.

Képek: 5* - Igazából feladat is megjelölni egy képet a bejegyzésedhez, és majd minden bejegyzéshez lenyűgözően sikerült. Zseniálisan ráhangol, sőt elgondolkoztat a történetre. A blog fejlécén található kép pedig visszaadja az egész blog finom hangulatát. Olyan teaházas, mély beszélgetős, meghitt érzés, amit visszaad, és tapasztalatom szerint tényleg ilyenek vagyunk. Elgondolkodunk, kibeszélünk, alkotunk, és ennek a három dolognak a végtelen permutációját végezzük. 

Tartalom: 5* - Van pár írás, ami magasan kiemelkedik az átlagos blogbejegyzésektől, sőt, még talán irodalmi értéke is van, sőt van olyan, ami már önmagában kész novella. A hangulat nagyon csajos, ami alap esetben rontana a hatáson, de talán ettől lesz ilyen varázsa a dolognak. Persze csajok csak csajosan tudják nézni a világot, ez tiszta sor, és baj is lenne, ha nem így lenne. 

Modernség: 5* - Egyrészt, mert jelen időben születnek a bejegyzések, másrészt mert próbálunk valamit megfogni és visszaadni a jelenből, az életből, és nem akarunk semmilyen stílusban alkotni, csak írunk. Nem vagyok nagy szakértő, és azért remélem, hogy nem is leszek, mert aki szakértő, az mindig egy fásultságot is ad a dologhoz, de úgy gondolom, hogy ezek a pillanatképek, ezek az életmontázsok, ezek a stíluskollázsok valódi pikantériát adnak, ezért nem kizárt az sem, hogy ebből stílus vagy valami irányzat féleség lesz. Vagy ez nagyképűen hangzott? :D Ebben az esetben elnézést. De tényleg úgy gondolom, hogy hinni lehet abban, ami itt alakulgat. 

Irodalmi érték: 5** - Amennyire úgy gondoltam, hogy nem lesz benne olyan, amit irodalmi értéknek neveznék, annyira gondolom most az ellenkezőjét. Jó csalás két csillagot rakni, persze, elismerem, kérem a fekete pontokat érte. Mindenesetre azt érdemel számomra a meglepetés miatt is, amit okozott. A másik csillag egy jövőre vonatkozó megelőlegezés. Fog még felejthetetlen történni ezen a blogon, ebben teljesen biztos vagyok. 

 

Összpontszám:  5 - Csak azért nem merek csillagot rakni mellé, mert egyrészt nem informatikusok és designerek tömege dolgozik a háttérben, és ez látszik, de üsse kő, én sem vagyok informatikus. Másrészt meg mert nem akarom hogy elbízzuk magunkat, és ráüljünk arra ami eddig történt a blogon. Igenis van hova fejlődni, határ a csillagos ég, (meg a csillgos 5), és nem állunk meg! Nem állhatunk meg! :D

 

Egyébként, akinek észrevétele, kérdése, vagy véleménye van, az keressen minket a facebookon.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://blogregenygyujtemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr346581555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása